Yπεύθυνη καθηγήτρια κ. Αλεξίου Μαγδαληνή
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Α. ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:
Να ερευνήσουν και να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες τη μουσική παράδοση και τον πολιτισμό μιας Λατινοαμερικάνικης χώρας συγκεκριμένα της Αργεντινής. Να έχουν βιωματική επαφή με το Τάνγκο, το είδος αυτής της μουσικής, που ανήκει στην “popular“ (λαϊκή μουσική) και στην ενότητα της εθνομουσικολογίας (μουσικές εθνών)
Ερευνητικά ερωτήματα:
- Ρυθμικές και μελωδικές ιδιαιτερότητες
- Μουσική, ιστορική και κοινωνική προέλευση
- Οργανολογία- είδη ορχήστρας
- Μορφολογικά στοιχεία
- Ο χορός στο Τάνγκο- Μουσική ερμηνεία μέσα από την κίνηση
- Το τραγούδι στο Τάνγκο
- Καλλιτέχνες εκφραστές της μουσικής, του τραγουδιού και του χορού
- θεραπευτικές ιδιότητες του αργεντίνικου Τάνγκο
Β. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ
- Γνωριμία των μαθητών/τριων με μουσικές άλλων πολιτισμών της γης
- Καλλιέργεια μουσικών δεξιοτήτων κ βιωματική προσέγγιση
- Ανατροπή πιθανών προκαταλήψεων
- Να διαλεχθούν και να επικοινωνήσουν μουσικοκινητικά
- Μελετούν και ερμηνεύουν και συνθέτες , τραγουδιστές, ποιητές, μουσικά έργα
- Ενεργοποίηση ατομική και συλλογική
- Δραστηριοποίηση και συμμετοχή σε κοινή δράση, παράσταση
- Κριτική σκέψη, επιχειρηματολογία
Γ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΕΘΟΔΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΕΙ
- Διαλέξεις, εισηγήσεις, σεμινάρια από εμπειρογνώμονες
- Συνεντεύξεις ειδικών (μουσικών, χορευτών, ορχηστρών)
- Πρόσκληση μουσικών που ζουν κ εργάζονται στην Ελλάδα
- Επίσκεψη με τους μαθητές /τριες σε συλλόγους ή πολιτιστικά κέντρα που ασχολούνται με το Τάνγκο
- Ερωτηματολόγια
- Βιντεοσκόπηση και φωτογράφιση
- Συζήτηση σε κύκλο
- Ατομικές και ομαδικές εργασίες
Δ. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
- Ισότητα των φύλων στο χορευτικό διάλογο του Τάνγκο
- Δημιουργία ορχήστρας στο σχολείο μας
- Γνώση της μουσικής και του χορού
- Γνώση της ιστορικής εξέλιξης του Τάνγκο
Ε. ΠΟΡΟΙ – ΥΛΙΚΑ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
- Κόστος εισιτηρίων ή πληρωμή εξόδων μετακίνησης των καλεσμένων
- DVD , CD Player, MP3
- Ταινίες, βιβλία
- Μουσικά όργανα των μαθητών ή του σχολείου
- Φωτογραφική μηχανή
- Βιντεοκάμερα
- Υπολογιστές , διαδίκτυο
Στ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Το τάνγκο , Horacio Salas, εκδ. ΠΟΡΕΙΑ
- Tango, Ralf Sartori & Petra Steidl, Η ενωτική δύναμη του χορευτικού έρωτα, εκδ. Κονιδάρη
Παρουσίαση: Μαριέττα Τσελεπή (Φωτογραφίες- επιμέλεια ερευνητικής εργασίας- παρουσίαση προγράμματος)
Μουσικοχορευτική παράσταση αργεντίνικου τάνγκο:
ElChoclo – (το καλαμπόκι) TANGO
- Βιολί: Παναγιώτης Στόικος (μαθητής)
- Κιθάρα: Νίκος Παναγιωτίδης (καθηγητής)
Por una cabeza- (για ένα στοίχημα) TANGO
- Ακκορντεόν: Χρήστος Λιόλιας (καθηγητής),
- Άννα – Μαρία Χρήστου, Χατζόγλου Φωτεινή, Μπασδάνης Διονύσης, Αλέξανδρος Ρηγάκης (μαθητές).
ΧΟΡΕΥΟΥΝ οι μαθητές:
- Φουρκιώτης Κωνσταντίνος & Εβίτα Πλησιώτη
- Θάνος Τσιαμασφύρης & Μαρία Χατζηαντωνίου
- Φώτης Χατζηαντωνίου & Ελένη Ρεπανά
- Δημήτρης Τουρτούλας & Μυρτώ Πολυχρόνη
La cumparsita ( η ορχηστρούλα ) TANGO
- Κιθάρες : Ιλεάνα Μάρδα, Αλεξάνδρα Τηλιοπούλου, Πόπη Τζάλλα
- Φλάουτο: Πέπο Σάλεμ
ΧΟΡΕΥΟΥΝ οι μαθητές:
- Φουρκιώτης Κωνσταντίνος & Μαρία Χατζηαντωνίου
- Θάνος Τσιαμασφύρης & Εβίτα Πλησιώτη
- Φώτης Χατζηαντωνίου & Μυρτώ Πολυχρόνη
- Δημήτρης Τουρτούλας & Ελένη Ρεπανά
Διερευνώντας τον παράγοντα ΦΥΛΟ Τζωρτζίνα & Στέλλα
Κειμενο παρουσίασης Tango Project
Επιπλέον υλικό (φωτογραφίες) στον ιστότοπο: