Στο παραπάνω Πολιτιστικό Πρόγραμμα συμμετείχαν 22 μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου εκ των οποίων 15 αγόρια και 7 κορίτσια. Τα μέλη της ομάδας συναντιόντουσαν κάθε Πέμπτη στις 14:30 στο χώρο του Σχολείου. Η διάρκεια του Προγράμματος ήταν δύο ώρες.
Το Πρόγραμμα ξεκίνησε στις 7-12-2017 και ολοκληρώθηκε στις 21-5-2018 με την παρουσίαση του Προγράμματος στο χώρο του Σχολείου παρουσία όλων των μαθητών και των καθηγητών του Σχολείου.
Οι κύριοι άξονες του Προγράμματος περιλάμβαναν τα εξής:
- Βασικές γνώσεις Μορφολογίας για την Προγραμματική Μουσική και την Ιστορία της.
- Μελέτη συνθετών που έχουν ασχοληθεί με την Προγραμματική Μουσική παίρνοντας έμπνευση από εικόνες.
- Οπτικο-ακουστικές ακροάσεις εικόνων και συνθέσεων από το 16ο αιώνα μέχρι τον 21ο αιώνα
- Μουσικός αυτοσχεδιασμός των μαθητών με οπτικά ερεθίσματα από εικόνες.
- Ανάλυση των πηγών έμπνευσης των συνθετών και του τρόπου δημιουργίας Προγραμματικής Μουσικής.
- Οι μαθητές συνθέτουν, ενορχηστρώνουν και ηχογραφούν τη μουσική τους εμπνεόμενοι από εικόνες.
- Δημιουργία μουσικού υλικού (CD) με τις συνθέσεις των μαθητών στο στούντιο του Σχολείου.
- Διαγωνισμός σύνθεσης. Οι συνθέσεις των μαθητών ψηφίστηκαν από όλους τους μαθητές του Σχολείου και δόθηκαν έπαινοι και βραβεία.
- Επίσκεψη στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιόνιου Πανεπιστημίου. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία μέσα σε ένα τριήμερο (23-25/2/2018) να παρακολουθήσουν Εργαστήρια, Σεμινάρια από τους Καθηγητές του Τμήματος και να συμμετέχουν σε πρόβες μαζί με τους φοιτητές.
Η παρουσίαση του Προγράμματος έγινε στις 21/5/2018 στο αμφιθέατρο του Σχολείου παρουσία όλων των μαθητών και των Καθηγητών. Την παρουσίαση (με Power Point) την έκαναν οι ίδιοι οι μαθητές του Προγράμματος. Παρουσιάστηκαν οι βασικοί άξονες και οι στόχοι του Προγράμματος όπως επίσης και τα ονόματα των συμμετεχόντων μαθητών. Έγινε επίσης από τρεις μαθητές μουσικός αυτοσχεδιασμός εμπνεόμενος από εικόνες και παρουσιάστηκε οπτικο-ακουστικό υλικό που συλλέχθηκε από μαθητή του Προγράμματος κατά την επίσκεψη στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο.
Στο τέλος έγινε η απονομή των επαίνων και των βραβείων του διαγωνισμού μουσικής σύνθεσης.
Οι συνθέσεις που πήραν μέρος στο διαγωνισμό ήταν οι παρακάτω:
Διακρίθηκαν:
- “Game of life” (Καβαλάρη Μαρία-Άρια) πρώτο βραβείο
- “Fight for freedom” (Μπαρμπάκος Χρήστος – Μπλέτσας Ιάσων) δεύτερο βραβείο
- “Dopαμην” (Γκιώνης Μάρκος – Γιαννόπουλος Παναγιώτης) τρίτο βραβείο
Το Πρόγραμμα κρίθηκε επιτυχές διότι επιτεύχθηκαν όλοι οι παιδαγωγικοί στόχοι. Δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές να εκφράσουν τα συναισθήματά τους μέσα από τον συνδυασμό μουσικής και εικόνας και την δημιουργία δικών τους μουσικών συνθέσεων και παράλληλα εξωθήθηκαν στην ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ τους για την επίτευξη των στόχων τους. Οι πολύτιμες και πολυδιάστατες γνώσεις που απέκτησαν κατά τη διάρκεια του Προγράμματος όσον αναφορά διαφορετικούς τρόπους δημιουργίας, ιστορικά στοιχεία, στοιχεία μορφολογίας και οργανογνωσίας κ.α. τους έδωσαν την ευκαιρία να διευρύνουν τους μαθησιακούς τους ορίζοντες σε θέματα πέρα από την οργανωμένη ύλη διδασκαλίας του Σχολείου. Η διαδικασία της συμμετοχής σε ένα μαθητικό διαγωνισμό όπου μάλιστα ο ένας βοηθούσε τον άλλο τους καλλιέργησε το αίσθημα της ευγενούς άμιλλας και του υγιούς ανταγωνισμού.
Υπεύθυνοι καθηγητές του Πολιτιστικού Προγράμματος:
Γκαβαλέκα Ευσταθία ΠΕ16.01
Βογιατζής Γιάννης ΠΕ16.01
Οικονόμου Θωμάς ΠΕ16.01