Συναυλία με έργα χορευτικής μουσικής θα παρουσιάσουν μαθητές του Μουσικού Σχολείου Βόλου την Τετάρτη 29 Μαρτίου και ώρα 7:00 μμ, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου. Οι καθηγητές Ελένη Δαμασιώτη, Στέφανος Κωνσταντινίδης και Μαρία Σπαθή, όλοι τους καθηγητές πιάνου, έχουν φροντίσει για την άρτια διοργάνωση της συναυλίας καθώς και για την επιλογή των έργων που θα ακουστούν. Στην προσπάθειά τους αυτή συμμετέχουν οι μαθητές των Κωνσταντίνου Γράβου – τρομπέτα και Πέπο Σάλεμ – φλάουτο, επίσης καθηγητών του σχολείου. Έργα για πιάνο σόλο, δύο πιάνα, για δύο έως πέντε πιανίστες, έργα για βιολί, φλάουτο, τρομπέτα, ξυλόφωνο.
Κοινός άξονας και θέμα για το πρόγραμμα της βραδιάς και την επιλογή των έργων ήταν ο χορός, για την ακρίβεια η χορευτική μουσική. Μουσικοχορευτικές φόρμες όπως αυτές παρουσιάζονται σε έργα συνθετών ήδη από την εποχή της Αναγέννησης έως και τον 20° αι. Θα ακουστούν επίσης κομμάτια μουσικής μπαλέτου που αποτελούν μια ξεχωριστό μουσικό είδος.
Η χορευτική μουσική αποτέλεσε πάντοτε ένα ξεχωριστό, πολύ ενδιαφέρον κεφάλαιο της όλης μουσικής εργογραφίας. Παρόλo που έχει πολλά κοινά σημεία με τα soundtrack των κινηματογραφικών ταινιών ή με τις μουσικές επενδύσεις θεατρικών έργων με την έννοια ότι εδώ η μουσική τίθεται στην υπηρεσία ενός ευρύτερου έργου και ενός σκοπού τον οποίο υποστηρίζει και υπογραμμίζει. Στο χορό – ειδικά στο μπαλέτο – ο συνθέτης έχει ακόμη περισσότερους περιορισμούς στα μέτρα και στις μουσικές φράσεις καθώς εκτός από την υπόθεση έχει να συντονιστεί και με το βηματολόγιο και την παράδοση αυτής της τέχνης. Το ίδιο συμβαίνει όταν ο χορός μπαίνει ως ντιβερτιμέντο σε έργα λυρικού θεάτρου. Μουσικά μοτίβα που προέρχονται από λαϊκούς χορούς κυριαρχούν επίσης στο κλασικό μουσικό ρεπερτόριο αλλά και οι συνθέτες έργων μπαλετικής μουσικής συμπεριλαμβάνουν λαϊκούς χορούς στα έργα τους όπως η gavotte, το τσάρντας, η ταραντέλα και η πόλκα αλλά και εξωτικά μοτίβα που παραπέμπουν και αυτά σε λαϊκές παραδόσεις.
Η χορευτική μουσική ήταν και είναι πάντα πολύ αγαπητή στο φιλόμουσο κοινό καθώς είναι συνήθως ρυθμική, “τετράγωνη”, λίγο-πολύ γνωστή και οικεία, όπως για παράδειγμα ο ρυθμός του βαλς ή της ρούμπας.
Οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου Βόλου έχουν μια μοναδική ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με μια μεγάλη γκάμα σπουδαίων έργων που “ανοίγουν” μια πόρτα σε μια άλλη τέχνη και να καταλάβουν ότι οι τέχνες δεν βρίσκονται σε “στεγανά” και ότι τα σπουδαία έργα προκύπτουν από τον συγκερασμό τους.
Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.