Στο παραπάνω Πολιτιστικό Πρόγραμμα συμμετείχαν 28 μαθητές από τους οποίους οι 24 ήταν μαθητές του Γ1 Γυμνασίου, οι 2 μαθητές του Γ3, η μία μαθήτρια του Γ4 και ένας μαθητής του β3 Λυκείου. Τα μέλη της ομάδας συναντιόντουσαν κάθε Παρασκευή στις 14:30 στο χώρο του Σχολείου. Η διάρκεια του θεατρικού εργαστηρίου ήταν δύο ώρες.
Το Πρόγραμμα άρχισε στις 6-10-2017 και ολοκληρώθηκε στις 26-03-2018 με δύο θεατρικές παραστάσεις: μια πρωινή για τη σχολική κοινότητα και μια βραδινή για τους γονείς, κηδεμόνες και φίλους.
Το θεατρικό έργο «Το Παραμύθι Χωρίς Όνομα» του Ιάκωβου Καμπανέλλη αποτελεί διασκευή του γνωστού ομώνυμου αφηγήματος της Πηνελόπης Δέλτα. Ο θεατρικός συγγραφέας έγραψε το έργο κατά τη χρονική περίοδο 1958-59, κρατώντας τη δράση και τα πρόσωπα του αφηγήματος, το διασκεύασε ελεύθερα, το διεύρυνε, το προσάρμοσε στην εποχή του και του έδωσε τους δικούς του στόχους και τους δικούς του υπαινιγμούς. Στην πικρή και δραματική σάτιρα της Δέλτα, ο Καμπανέλλης πρόσθεσε τη δική του, διατηρώντας όλη τη μαγεία και την αφέλεια του παραμυθιού και οικοδομώντας πάνω σ’ αυτό ένα θεατρικό έργο με πολιτικό και κοινωνικό περιεχόμενο. Στην παράσταση ακούγονται τα τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι από τον ομώνυμο δίσκο.
Επιτεύχθηκαν όλοι οι παιδαγωγικοί στόχοι του προγράμματος. Οι μαθητές συνεργάστηκαν, ανέλαβαν πρωτοβουλίες, ανέπτυξαν τα εκφραστικά τους μέσα, αξιοποιώντας ταυτόχρονα τον λόγο, τη γλώσσα του σώματος, την κίνηση και τη μουσική σκέψη, ώστε να μπορέσουν να επικοινωνήσουν ιδέες, συναισθήματα και εμπειρίες. Έτσι είδαμε τα παιδιά μέσα από αυτή τη διαδικασία σιγά – σιγά να καλλιεργούν τη φαντασία, την παρατηρητικότητα, τη μνήμη, την κριτική σκέψη, την ορθή αντίληψη και ερμηνεία της μουσικής σε συνδυασμό με τη θεατρική δράση. Οι μαθητές με τους ρόλους που διαπραγματεύτηκαν, διδάχτηκαν μέσα από την ομαδική εργασία δεξιότητες ζωής όπως πειθαρχία και σεβασμό, κατανόηση, ανοχή και αποδοχή του διαφορετικού. Έμαθαν να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους δημιουργώντας και λειτουργώντας σε κατάλληλο κλίμα προσωπικής έκφρασης.
Για την παράσταση άλλα παιδιά έγιναν ηθοποιοί, άλλα τραγουδιστές και μέλη ορχήστρας, άλλα φροντιστές σκηνής, άλλος ανέλαβε να είναι ο ηχολήπτης, ενώ τέλος άλλο παιδί εμπνευσμένο από το σενάριο συνέθεσε μουσική για μια σκηνή της παράστασης.
Στις 22 Φεβρουαρίου ζήσαμε μια πολύ όμορφη εμπειρία αυτή της συμμετοχής μας στους Πανελλήνιους Καλλιτεχνικούς Μαθητικούς Αγώνες που διοργανώνουν κάθε χρόνο τα Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη στη Θεσσαλονίκη.
Την επόμενη μέρα της παράστασης, κατά τη διάρκεια απολογισμού των πεπραγμένων, όλοι οι μαθητές συμφώνησαν πως αισθάνονται ότι δεν υπάρχουν πια «κλίκες φίλων» στο τμήμα τους αλλά ότι όλοι κάνουν παρέα με όλους.
Υπεύθυνες καθηγήτριες του Πολιτιστικού Προγράμματος η φιλόλογος Αικατερίνη Κολλάτου (σκηνοθεσία, διδασκαλία ρόλων) και οι καθηγήτριες μουσικής Αντωνίου Θεοδότα και Λουκίδου Μαρία Δέσποινα (επιμέλεια μουσικής – μεταγραφή).